Friday, February 26, 2010

familie bezoek

Mijn zus, schoonbroer en neefjes zijn gisteren terug naar het Belgenlandje vertrokken. Ze zijn hier 10 dagen geweest waarvan wel 4 dagen in het zuiden van Utah en Las Vegas, maar daar was ik niet mee uitgenodigd. Mijn neefjes zijn 3 en 5 (bijna 4 en 6) en het was de eerste skireis voor de jongste, maar dat was er bijna niet aan te zien, ze gingen beiden lekker hun gang op de pistes zonder enige problemen! Het weer viel ook nog goed mee, meestal zonnig en niet al te koud, alleen de laatste dag was het harder aan het sneeuwen en was het maar frisjes.

Ze hebben blijkbaar wel veel pech op hun terugvlucht, ze zouden gisterenavond van Chicago naar Brussel vliegen, maar het toestel was defect en er moest er een nieuwe ingevlogen worden met resultaat dat ze 5 uur vertraging hadden (na een layover van al 5 uur). Maar daar eindigde het niet want toen ze eindelijk aan het taxi-en waren kreeg een koppel blijkbaar zware ruzien en de piloot besloot terug naar de gate te keren en toen waren zijn uren blijkbaar op en werd de hele vlucht gewoon geanulleerd! Dan zijn ze in een hotel gezet en vandaag had de vliegtuigmaatschappij (American Airlines) hen op een vlucht naar Brussel via Londen geboekt, maar toen bleek dat ze de vlucht van Londen naar Brussel op dezelfde dag hadden geboekt. Klaarblijkelijk had de agent niet gedacht aan het feit dat de Chicago-Londen overnacht vliegt en ze dus in Londen op de volgende dag aankomen. Uiteindelijk zouden ze nu ongeveer moeten opstijgen richting... jawel... Manchester... en van daar dan morgenvroeg naar Brussel. Arme zus en vooral arme kindjes!

Nu is het dus weer even rustig in huis en kan ik wat werk ophalen, hoewel we volgende week alweer bezoek krijgen, dan komen vrienden van Missoula voor het weekend op bezoek. Toch interessant hoe we in Montana bijna nooit bezoek kregen, en hier in ons eerste jaar hebben we al 7 keer bezoek gekregen: 2 keer mijn schoonvader begin en eind juli; de schoonmoeder en schoonzus haar zoon en dochter in augustus; mijn moeder en haar vriend in september; de ene zus in december en de andere zus met schoonbroer en kindjes afgelopen week. En met het bezoek volgende week eindigt het ook niet want in april komen mijn schoonmoeder en schoon-stief-vader langs op hun weg naar een lange hiking trip in de slot canyons van southern utah en rond september zou mijn vader, en eventueel mijn grootouders ons komen bezoeken, hoewel die dan misschien wel een hotelletje of een appartementje zouden huren.

No comments:

Post a Comment