Friday, September 10, 2010

De Zomer

Intussen is de zomer weeral voorbij, de blaadjes beginnen al te verkleuren en we hebben al een paar keer vorst gezien 's nachts. In mijn laatste bericht had ik het over Argo's hartwormen, en ik ben blij te melden dat de dure spuitjes een succes waren! Een paar weken geleden heeft de dierenarts een test gedaan om te zien of er nog larven of volwassen wormen waren en die test was negatief! Toch wel een grote verademing want na het onbeschrijfelijk pijnlijke verlies van Piombo vorig jaar was ik niet klaar om nog een hondje te zien sterven :(

Ons huis is sinds Augustus trouwens weer heel wat veranderd want we hebben een 6-jarig pleegkindje! Het arm jongetje heeft al heel wat meegemaakt in zijn kort leven, huiselijk geweld, verwaarlozing, verschillende 'vaders' en een moeder die verslaafd is aan drugs. Ze hebben ons dan gecontacteerd en na een paar ontmoetingen en een overnachting hebben we beslist om hem in ons huis te nemen (de eerste 2 weken van Augustus verbleef hij in het 'Christmas Box House' - een tijdelijke verblijfplaats voor pleegkinderen.

Hij heeft dus al heel wat 'emotionele bagage', maar al bij al is hij heel lief, slim en gehoorzaam. We hebben wel een paar 'episodes' gehad maar over het algemeen valt onze ervaring heel goed mee. We weten niet of hij ooit zal teruggaan naar zijn familie (dat hangt af of zij een heleboel stappen kunnen nemen, zoals lessen volgen, psychologische en lichamelijke tests), maar we staan sowieso open voor adoptie.

Verder was deze zomer niet echt de meest actie-gevulde periode van ons leven wegens veel werk, maar we hebben wel een korte trip naar Montana kunnen doen om huckleberries te plukken, te raften, en familie (en klanten) te bezoeken. Verder zijn we voor de eerste keer gaan golfen, zijn we verschillende keren gaan hiken/mountainbiken, in het meer gaan zwemmen en een keer naar Real Salt Lake (voetbal) gaan zien...

Binnen een dikke week komt mijn vader ons bezoeken en gaan we waarschijnlijk voor een paar dagen naar het zuiden van Utah.

2 comments:

  1. Hallo Kevin, was je blog helemaal uit het oog verloren (omwille van je 'adresverandering') en bij toeval lees ik je weer.

    Ik wil je gewoon laten weten dat ik het de max vind dat jullie een pleegkind in huis namen. Zo'n kind draagt inderdaad heelwat emotionele bagage. Zelf hebben we 2 kinderen geadopteerd op heel jonge leeftijd en zelfs dan dragen ze al heelwat mee...

    Kan het kind bij jullie blijven wonen of moet het weer na een bepaalde tijd naar huis terug? Dat wordt wel heel hard voor jullie, denk ik...

    Enfin, ik wens je heel veel geluk toe en dat jullie pleegzoontje heel wat nestwarmte krijgt.

    Groetjes,

    Hilde

    PS : wij zijn ondertussen van St.Louis naar Zug (Zwitserland) verhuisd... Onze nieuwe blog vind je onder www.hildezug.com)

    PS 2 : het is wel vrij moeilijk om een bericht bij je na te laten... Je blog aanvaardde mijn OpenId niet...

    ReplyDelete
  2. Dag Kevin!

    Ik zit zo wat met een paar vragen, ik ben nu 16 en ik droom der van om in Amerika te gaan wonen rond mijn 30 langs de west kust (LA, mayby Hollywood,...) ja ja grote plannen :)
    Maar nu was ik dernet verschillende imobiliën websites van amerika aan het op zoeken via google maar ik vind er geen één!
    Weet jij toevallig een paar site's? Het is gewoon om is te zien naar de prijzen, en alles wat er komt bij te zien.

    En over 1 ding twijfel ik ook nog wel enorm om te verhuizen naar daar, hier in de België (het enigste wat nog iets of wat deftig is) is de sociale zekerheid. En vermits dat in Amerika eigenlijk nog niet verplicht is is mijn vraag hoe doe je dat daar; zijn daar ook bv ziekenkassen zoals Oz, CM?

    Toch al bedankt!
    Misschien als je een antwoord wil sturen dat het gemakkelijker via mijn e-mail adres gaat? Dat is minioli4@hotmail.com

    Olivier Van Couwenberghe

    ReplyDelete